Nowatorska marka TrainerPRO otwiera szansę na profesjonalizację piłkarskiego szkolenia w oparciu o wspieranie wielostopniowego rozwoju trenerów, pomoc w procesie nabywania odpowiednich kompetencji przez kluby i kojarzenie szkoleniowców, spełniających szczegółowe kryteria z określonymi drużynami, akurat poszukującymi wzmocnień w pionie sportowym.

 

Działalność marki opiera się na współpracy z trenerami oraz klubami piłkarskimi – od Ekstraklasy po IV ligę. Jednym z głównych zadań agencji analityczno-doradczej jest dopasowanie charakterystyki szkoleniowców do kryteriów wyznaczonych przez klub, poszukujący nowego szefa sztabu trenerskiego. Oceny pracy szkoleniowców często jednak zależą od wyników sportowych, które nie stanowią miarodajnego kryterium ewaluacji warsztatu. - Gdyby tak było, Jürgen Klopp nigdy nie zaistniałby na niwie szkoleniowej. Zanim zaczął prowadzić Borussię Dortmund z FSV Mainz zanotował kilka sezonów bez upragnionego awansu do 1.Bundesligi, potem doznał z tą drużyną degradacji, a w kolejnej edycji nie zrealizował celu w postaci natychmiastowej promocji. Każdy szkoleniowiec powinien być oceniany na podstawie mnóstwa wskaźników. - mówi autor projektu, Marcin Gabor.

 

Analizę przydatności ma ułatwić innowacyjny arkusz, zawierający 74 zagadnienia, podzielone na 9 bloków tematycznych. Wypełnienie kwestionariusza pozwala na uporządkowanie własnej wizji futbolu i zdefiniowanie warsztatu przez samego zainteresowanego przed przystąpieniem do programu agencji analityczno-doradczej TrainerPRO.

 

Obecnie marka umożliwia szkoleniowcom rejestrację w 4 kategoriach: Pierwszy Trener, Drugi Trener, Trener Bramkarzy, Trener Juniorów/Trampkarzy. Ponadto każdy z nich może zostać poddany dodatkowej procedurze weryfikacji, polegającej na wypełnieniu kolejnego fachowego arkusza oraz analizie nadesłanego materiału filmowego z treningów i meczów. Umożliwia to jeszcze dokładniejszą ocenę kandydata.

 

Co trenerzy otrzymują w zamian? Przede wszystkim uczestnictwo w bazie danych TrainerPRO. W przypadku pojawienia się zapytania z klubu, marka poleci szkoleniowca lub grupę kandydatów z grona osób, znajdujących się w rejestrze agencji. Trener zostanie wyselekcjonowany na podstawie profilu, zdefiniowanego wedle informacji zawartych w arkuszu i dopasowany do kryteriów wyznaczonych przez poszukujący klub. Fachowe wsparcie ma za zadanie wyeliminować chaotyczne wyszukiwanie, weryfikację oraz zatrudnianie szkoleniowców. W ten sposób można poprawić komfort pracy trenerów i wpłynąć na wydłużenie średniego okresu pracy w klubie. Podmioty sportowe zyskają świetnie dopasowanych szkoleniowców, merytorycznie przygotowanych do postawionego zadania.

 

Do tego szerokiego repertuaru korzyści dochodzą także dodatkowe profity w postaci Usług Fakultatywnych (Trenerskie CV, Wizytówka filmowa Trenera, Wyznaczenie Profilu Trenera i ścieżki kariery, pomoc w organizacji stażu szkoleniowego, doradztwo), rabatów na usługi oferowane przez partnerów TrainerPRO, czy możliwość udziału w ciekawych przedsięwzięciach, przeznaczonych tylko dla szkoleniowców zarejestrowanych w bazie.

 

Kluby decydując się na współpracę z nowatorską agencją otrzymują zaś niepowtarzalną szansę na profesjonalizację własnych działań i ukierunkowany dobór trenerów. W pierwszej kolejności marka TrainerPRO oferuje wypracowanie Profilu Klubu, umożliwiającego harmonijny rozwój w oparciu o spójną koncepcję, pomysł oraz politykę planowania i zarządzania. To najistotniejszy krok w procesie profesjonalizacji. Pion sportowy zaś to priorytetowy dział każdego klubu. Dlatego też stworzenie odpowiednich struktur pozwala myśleć o progresie w kontekście organizacyjnym, sportowym i ekonomicznym. Stworzenie Profilu Trenera pozwoli zaangażować szkoleniowca o dokładnie określonej charakterystyce, wspartej szczegółowymi Kryteriami Wyszukiwania. TrainerPRO oferuje również analizę zewnętrznych kandydatur (Scouting Trenerów), przygotowanie scenariusza rozmowy z wyłonioną grupą szkoleniowców, ocenę taktyczną gry własnego zespołu, postępów i grę rywali, a także wykonanie analizy personalnej drużyny pod kątem szkolenia, polityki kadrowej i zarządzania zasobami ludzkimi.

 

TrainerPRO to projekt autorstwa Marcina Gabora, który piłkę nożną poznał od kuchni z wielu perspektyw. Samodzielnie prowadził Skrę Częstochowa oraz Stal Sanok (wraz z funkcją dyrektora sportowego), w roli II trenera zajmował się natomiast Cracovią, GKS Katowice i Miedzią Legnica. Ponadto w 2008 r. założył pierwszą w kraju agencję scoutingowo-analityczną, ScoutingPRO. Swego czasu pracował również jako dziennikarz w Canal+, komentator Bundesligi w telewizji Sportklub i zastępca redaktora naczelnego tygodnika „Tylko Piłka”. Współpracował z klubami w Niemczech w roli scouta i analityka. Od wielu lat prowadzi też cieszące się dużym uznaniem warsztaty piłkarskie pod hasłem „Piłka nożna – poznaj ją od nowa”, ukazujące tę dyscyplinę od prawdziwie fachowej strony.

 

Strona www partnera: www.trainerpro.pl
Facebook: Agencja TrainerPro
Twitter: TrainerPro