Bez dwóch zdań, nauka i doskonalenie dryblingu jest jednym z priorytetów w najmłodszych grupach wiekowych. Poniżej propozycje takich gier pochodzące z artykułu „8 przykładowych gier 1 × 1 dla skrzatów i żaków”, którego autorem jest Jakub Śpiegowski (PNDD) opublikowanego w nr 5/2018 (30) AT.

Trening, podczas którego będzie dużo gry 1 × 1 idealnie wpisuje się w etap egocentryczny, w którym dzieci chcą mieć piłkę cały czas przy nodze. Drybling to także dużo kontaktów z piłką, wysoka intensywność, ciągła rywalizacja, swoboda i kreatywność. Taki stan rzeczy gwarantuje wszechstronny i dostosowany do wieku rozwój umiejętności najmłodszych piłkarzy.

Gra nr 1

1 × 1 na 4 bramki ze strefą – przeciwnik z boku

Bramki ustawione są ok. 20 m od siebie. Obok trenera stoją 2 małe bramki, na linii końcowej też. Zawodnicy ustawieni w dwóch rzędach obok trenera. Trener podaje piłkę na wolne pole do jednego z zawodników i rozpoczyna się gra 1 × 1. Atakujący musi zdobyć bramkę po wcześniejszym wprowadzeniu piłki w wyznaczoną strefę strzału. Broniący po odebraniu piłki próbuje strzelić do jednej z dwóch przeciwległych bramek. Po zakończonej akcji dzieci wracają na koniec swoich rzędów i rusza następna para. Trener zamienia dzieci miejscami po określonym czasie (np. 6-8 min).

Gra nr 2

1 × 1 w chaosie ze strzałem – wszystkie 3 warianty (głównie z boku)

Wielkość pola zależy od liczby zawodników. Bramki (6-8) ustawione na liniach bocznych i końcowych. Dzieci dobrane są w pary, jedna piłka na dwójkę ćwiczących. Gra 1 × 1, w której atakujący stara się zdobyć jak najwięcej bramek. Gdy broniącemu uda się zabrać piłkę, następuje zmiana ról – teraz on stara się zdobyć jak najwięcej bramek. Gdy zawodnik zdobędzie gola, to dalej kontynuuje grę. Strzał za każdym razem musi być oddany do innej bramki. Jedna runda trwa maks. 60 s. Powtarzamy kilka razy. Jest to bardzo intensywne zadanie, dlatego przerwy warto wykorzystać na rozmowę o wybranych elementach gry 1 × 1.

Więcej gier znajdziecie w artykule „8 przykładowych gier 1 × 1 dla skrzatów i żaków” opublikowanym w nr 5/2018 (30) czasopisma „Asystent Trenera”.

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”