W Akademii Piłkarskiej Reissa wszystkie zespoły starają się otwierać grę krótkim podaniami, nawet w przypadku wysokiego pressingu drużyny przeciwnej. Chodzi o to, aby zawodnicy uczyli się wychodzenia spod pressingu przeciwnika, szybko podejmowali decyzję, grali 1 × 1 w ataku oraz doskonalili dokładność podań i przyjęcie kierunkowe. Zawodnicy samodzielnie wybierają opcję wykonania pierwszego podania.

Przykładowe środki treningowe

  1. Bramkarz + 5 zawodników z pola (4 obrońców + nr 6). Bramkarz ma piłkę i jego zadaniem jest otworzyć grę przez jednego z zawodników, następnie drużyna ma za zadanie przeprowadzić piłkę przez otwartą bramkę ustawioną z pachołków. Zadaniem 4 zawodników z drużyny przeciwnej ustawionych na pozycjach nr 6, 8,10 i 9 jest odebrać piłkę i jak najszybciej oddać strzał.

  1. Gra toczy się w dwóch polach. W pierwszym polu: bramkarz otwierający grę + 4 obrońców przeciwko trójce zawodników wykonujących pressing (nr 8, 10, 9). Zadaniem drużyny otwierającej grę jest wykonanie dokładnego podania do drugiego pola, gdzie drużyna ma przewagę liczebną 3 × 2. Zawodnicy w drugim polu mają za zadanie wykorzystanie przewagi liczebnej i zdobycie bramki. Drużyna przeciwna, po odbiorze piłki, musi jak najszybciej zakończyć akcję uderzeniem piłki do bramki.

Zaprezentowane powyżej środki treningowe pochodzą z artykułu „Praktyczna realizacja przejścia z gry 9 × 9 do gry 11 × 11 w fazie ataku na przykładzie zespołów młodzieżowych Akademii Piłkarskiej Reissa”, którego autorami są Wojciech Janicki i Maciej Palka. W publikacji przedstawione zostały założenia gry drużyn młodzieżowych w ustawieniu 1-4-1-2-1 dotyczące fazy ataku. Ponadto zaprezentowano przykładowe środki treningowe umożliwiające plan przejścia z gry 9 × 9 w ustawieniu 1-4-1-2-1 do gry 11 × 11 w systemie 1-4-3-3 w fazie ataku. Artykuł został opublikowany w nr 3/2018 (28) czasopisma „Asystent Trenera”.

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”