Zabawa w berka z reguły nie jest specjalnie uporządkowana jeśli chodzi o poruszanie się w niej zawodników. W przedstawionej propozycji jest to ściśle określone do momentu kiedy trener nie da sygnału. Niby prosta w przebiegu zabawa, a jednak wymagająca od ćwiczących szybkich reakcji, orientacji w przestrzeni czy zdolności sprzężenia ruchów.

 

Propozycja nr 10

Kategoria: 6–12 lat (6–7 lat – grupy zaawansowane)

Przybory: stożki, piłki, oznaczniki

Umiejętność techniczna: technika biegu, kontrola piłki

Umiejętność taktyczna: współpraca grupowa, asekuracja partnerów, wykorzystanie pola zabawy

 

 

Przebieg: grupę dzielimy na dwie drużyny, które ustawiają się w szeregu naprzeciw siebie. Na sygnał trenera startuje jedna z drużyn, np. niebiescy, którzy starają się biec w jednej linii. Trener podaje w czasie ich biegu imię jednego z zawodników, np. Jan, którego zadaniem jest przyspieszyć i przebiec przez chronioną przez czerwonych swoją linię, nie dając się klepnąć. Trener stara się jak najczęściej zmieniać imiona, tak aby wszyscy lub większość niebieskich zawodników było zaangażowanych w zabawę i, żeby cały czas zaskakiwać i wprowadzać w błąd drużynę broniącą (czerwoni). Jeśli wywołanemu zawodnikowi uda się przebiec przez linię, zdobywa punkt dla swojej drużyny.

Modyfikacje:

  • trener wyznacza kapitana drużyny, który wywołuje imiona zawodników,
  • zabawa odbywa się z piłkami przy nodze.