Schemat ustawienia akcesoriów treningowych pozwala na liczne modyfikacje zadań służących do realizacji założonych celów szkoleniowych względem swojej grupy. Główną ideą prezentowanej gry to oprócz utrzymania się przy piłce czy wszechstronnej gry 1 × 1, doskonalenie typowych działań boiskowych dla zawodników grających na pozycji bramkarza, bocznych obrońców/pomocników czy środkowych napastników, ale to już wyższy poziom wtajemniczenia…

 

Propozycja nr 8

Kategoria: 8–12 lat

Przybory: stożki, piłka, oznaczniki

Umiejętność techniczna: gra 1 × 1, 2 × 1 z przeciwnikiem, drybling, zwody, uderzenia i przyjęcia piłki

Umiejętność taktyczna: gra 1 × 1 bez przeciwnika, poruszanie się względem piłki, utrzymanie się przy piłce, percepcja, gra pozycyjna

 

 

Przebieg: zadaniem zawodników drużyny będącej przy piłce jest się przy niej jak najdłużej utrzymać, wykorzystując w grze swoich partnerów ustawionych w specjalnie stworzonych sektorach zewnętrznych. Aby móc wymienić podanie ze swoim kolegą, musi on zgubić krycie rywala w swoim polu (1 × 1 bez piłki).

Gra daje dużo możliwości jej modyfikacji, np.:

  • zawodnik zewnętrzny po otrzymaniu podania musi wygrać pojedynek w swoim sektorze, zanim wykona zwrotne podanie do środka;
  • po wykonanym podaniu do zawodnika zewnętrznego do bocznego sektora wbiega zawodnik podający, który razem ze swoim partnerem grają 2 × 1 ze środkowym rywalem (wymieniają np. 2 podania) zanim oddadzą piłkę do środka;
  • za lewym i prawym sektorem ustawiamy bramki z bramkarzami. Zawodnicy w tych dwóch sektorach pełnią funkcję napastnika (niebieski) i obrońcy (czerwony). Zadaniem niebieskiej drużyny jest zdobyć bramkę wykorzystując do tego celu swojego napastnika. Zadaniem czerwonych jest utrzymywać się przy piłce, a gdy piłka znajdzie się w sektorze napastnika nie dopuścić do utraty gola.