Kolejna propozycja to ciekawa gra z punktu widzenia zawodnika gdyż odbywa się w małych składach (częsty kontakt z piłką), doskonali się umiejętności utrzymania się przy piłce, jak również zdobywanie bramek. Z punktu widzenia trenera, występują w niej przede wszystkim tzw. fazy przejściowe, tj. przejście z obrony do ataku. Spróbujcie wykorzystać ją w swoich zajęciach i zmodyfikować według własnych potrzeb i możliwości.

 

 

Propozycja nr 2

Kategoria: 10–12 lat

Przybory: 4 bramki, oznaczniki, piłka

Umiejętność techniczna: drybling, podania wewnętrzną częścią stopy, technika biegu

Umiejętność taktyczna: utrzymanie się przy piłce, przejście z obrony do ataku po odbiorze piłki, szybki odbiór po stracie, szukanie wolnych przestrzeni

 

 

Przebieg: gra z podziałem na 4 drużyny, w których jeden zespół (żółte oznaczniki) gra na utrzymanie się przy piłce, natomiast drugi (niebiescy) zdobywają bramki wykorzystując do tego celu zawodników ustawionych na zewnątrz boiska (czerwonych, białych). Po upływie np. 3 minut następuje zmiana środkowych z zewnętrznymi.

Modyfikacja:

  • bramki nie może zdobyć zawodnik, który wykonał podanie do zewnętrznego (patrz grafika),
  • ograniczamy liczbę kontaktów z piłką zawodników zewnętrznych,
  • jeśli po akcji z zawodnikiem zewnętrznym nie padnie bramka, w środku następuje zmiana ról, tzn. zespół, który grał na utrzymanie próbuje zdobywać gole.