Poniższe ćwiczenie może być zastosowane w treningu, którego celem jest umiejętność współpracy trzeciego zawodnika w ataku (umiejętność zachowania szerokości w grze poprzez tworzenie linii podania).

 

Oczywiście po części wstępnej (podania lub prowadzenie piłki) realizowane są aspekty motoryczne. Zdarzają się też treningi, w czasie których trenerzy rozpoczynają zajęcia od tego elementu, np. koordynacja.

 

 

W każdym treningu jest też realizowany element czucia piłki – żonglerka zadaniowa.

 

Ćwiczenie

1 + 2 + 1 N × 1

 

 

Przebieg:

Trener rozpoczyna grę 3 × 1. Rolą zawodników jest, z uwzględnieniem szerokości i długości boiska (mają pomocnicze linie na boisku, które dzielą plac na 3 sektory), przeprowadzić, poprzez podania lub drybling, piłkę na drugą stronę, zachowując założenie: 1 zawodnik w każdej strefie. Następnie piłka zagrywana jest do drugiego zespołu. Zawodnicy mogą wraz z biegiem wykonywania tego ćwiczenia zmieniać swoje sektory działania.

 

Powyższe ćwiczenie pochodzi z artykułu „Struktura organizacji szkolenia dzieci w KKS Lech Poznań S.A. na etapie od U11 do U13. Dlaczego szkolimy dzieci i co chcemy osiągnąć?” opublikowanego w wydaniu specjalnym „Asystent Trenera Dzieci 2”.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”