- Treningi
- Ćwiczenia treningowe
- Dieta i odżywki
- Formacje i taktyki
- Kontuzje leczenie
- Psychologia
Prezentowane poniżej gry są realizowane w kategoriach U9/U10/U11. Główne punkty nauczania wymagane przy tej zawartości: zasada „piłka – ja – przeciwnik” (zawodnik musi być pomiędzy piłką a przeciwnikiem), prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika, ręka ugięta i oparta na tułowiu przeciwnika.
Ćwiczenie 1. Gra 1 × 1 w strefie
Opis:
Zawodnik z boku zagrywa piłkę do partnera, który przyjęciem kierunkowym wbiega do strefy, w której musi się utrzymać z piłką w określonym czasie od 3 do 5 s w zależności od wieku zawodnika. Trener odlicza czas. Jeżeli zawodnik utrzyma się przy piłce, po zakończeniu czasu biegnie dalej w kierunku bramki i wykańcza akcję.
Warianty:
Punkty nauczania:
Ćwiczenie 2. Gra 3 × 3 – strefa
Opis:
Gra 3 × 3 na strefy. Dwie drużyny grają na dwie strefy. Krycie indywidualne, każdy swego. Zawodnik z piłką ma za zadanie wprowadzić piłkę do strefy, gdzie za nim wbiega 1 przeciwnik. Jego zadaniem jest utrzymanie się przy piłce w tej strefie przez określony czas 3–5 s. Za każde takie utrzymanie drużyna otrzymuje 1 pkt.
Rozmiar boiska: 20 × 30 m.
Wariant:
Można wprowadzić dodatkowo bramki i po wyprowadzeniu ze strefy uderzamy na bramkę.
Powyższe ćwiczenia pochodzą z artykułu „Wizja szkolenia zawodników U4–U13 w Akademii Piłki Nożnej GKS Tychy” opublikowanego w wydaniu specjalnym „Asystent Trenera Dzieci 2”.