Prezentowane poniżej gry są realizowane w kategoriach U9/U10/U11. Główne punkty nauczania wymagane przy tej zawartości: zasada „piłka – ja – przeciwnik” (zawodnik musi być pomiędzy piłką a przeciwnikiem), prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika, ręka ugięta i oparta na tułowiu przeciwnika.

 

 

Ćwiczenie 1. Gra 1 × 1 w strefie

 

 

Opis:

Zawodnik z boku zagrywa piłkę do partnera, który przyjęciem kierunkowym wbiega do strefy, w której musi się utrzymać z piłką w określonym czasie od 3 do 5 s w zależności od wieku zawodnika. Trener odlicza czas. Jeżeli zawodnik utrzyma się przy piłce, po zakończeniu czasu biegnie dalej w kierunku bramki i wykańcza akcję.

 

Warianty:

  1. Przeciwnik wbiegający jest zawodnikiem biernym/półaktywnym.
  2. Przeciwnik wbiegający jest zawodnikiem grającym na 100%.

 

Punkty nauczania:

  1. Zasada „piłka – ja – przeciwnik” (zawodnik musi być pomiędzy piłką a przeciwnikiem).
  2. Prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika.
  3. Ręka ugięta i oparta na tułowiu przeciwnika.

 

Ćwiczenie 2. Gra 3 × 3 – strefa

 

 

Opis:

Gra 3 × 3 na strefy. Dwie drużyny grają na dwie strefy. Krycie indywidualne, każdy swego. Zawodnik z piłką ma za zadanie wprowadzić piłkę do strefy, gdzie za nim wbiega 1 przeciwnik. Jego zadaniem jest utrzymanie się przy piłce w tej strefie przez określony czas 3–5 s. Za każde takie utrzymanie drużyna otrzymuje 1 pkt.

Rozmiar boiska: 20 × 30 m.

 

Wariant:

Można wprowadzić dodatkowo bramki i po wyprowadzeniu ze strefy uderzamy na bramkę.

 

Powyższe ćwiczenia pochodzą z artykułu „Wizja szkolenia zawodników U4–U13 w Akademii Piłki Nożnej GKS Tychy” opublikowanego w wydaniu specjalnym „Asystent Trenera Dzieci 2”.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”