Indywidualne cele dla zawodników mogą być używane zarówno w treningu, jak i w meczu. Strategia ta oparta jest na wyznaczaniu zawodnikom celów, które skupiają się na ich indywidualnych potrzebach. Pozwala to na przykład na bardziej optymalny rozwój zawodnika potrzebującego pracy nad dryblingiem w małej grze skupionej na podaniach.

 

 

Przy formułowaniu celu należy pamiętać, aby był on:

  • konkretny,
  • mierzalny,
  • osiągalny,
  • czasowy,

 

Przykładowe ćwiczenie techniczne – podania. Czas: 25 min

Grupa wiekowa: U12/13

Poziom: średniozaawansowany

Założenia ogólne: poprawić jakość podań z naciskiem na ich dokładność. Poprawić posiadanie piłki jako zespól: ruch bez piłki i komunikacja.

Zawodnicy z innymi założeniami:

  • Paweł – inicjatywa w podejmowaniu pojedynków,
  • Jan – siła i szybkość podania,
  • Michał – obrona indywidualna,
  • Wiktor – przyjęcie piłki.

 

Organizacja:

  • żółci w środku dużego kwadratu starają się przetransferować piłkę do innego zawodnika na zewnątrz kwadratu,
  • żółci nie mogą otrzymać piłki 2 razy w tym samym, małym kwadracie,
  • czterech obrońców (niebiescy) porusza się tylko w swoich małych kwadratach i stara się odebrać piłkę żółtym,
  • po odebraniu piłki niebiescy starają się utrzymać ją w posiadaniu,
  • rotacja pozycji i zadań.

 

 

Paweł – „za każdym razem gdy otrzymasz piłkę, spróbuj przedryblować przez 2 kwadraty” (gra tylko w środku) – inicjatywa w podejmowaniu pojedynków.

Jan – „za każdym razem spróbuj podawać piłkę w sposób, który umożliwi twojemu koledze podanie z pierwszej piłki” – siła i szybkość podania.

Michał – „nie pozwól ani jednemu zawodnikowi przedryblować przez twój kwadrat” (gra tylko jako obrońca) – obrona indywidualna.

Wiktor – „spróbuj przyjąć piłkę w kierunku innego kwadratu” (gra tylko w środku) – przyjęcie piłki.

 

Więcej na ten temat znajdziecie w artykule „Indywidualizacja szkolenia piłkarzy – treningowe cele indywidualne” opublikowanym w wydaniu specjalnym „Asystent Trenera Dzieci 2”.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”