Staramy się, aby już od najmłodszych lat wpajać naszym zawodnikom dużą kulturę gry, co znaczy – szacunek do piłki, którą posiadamy jako drużyna, długiego utrzymywania się przy niej i dominacji nad przeciwnikiem.

 

Zadajemy chłopcom proste pytanie, które ma obrazować przewagę wykonywania podań po podłożu od jednego zawodnika do drugiego nad wykonywaniem jednego dłuższego podania:

 

„wyobraźcie sobie, że bramkarz wybija piłkę do napastnika, ile osób po drodze miało kontakt z piłką z naszej drużyny i mogło brać czynny udział w akcji? Niewielu, a ilu zawodników będzie miało kontakt z piłką, jeśli bramkarz poda do obrońcy, ten do kolejnego, obrońca do pomocnika a ten do napastnika i tak padnie bramka? Większość drużyny!”.

 

Przedstawiony materiał treningowy to część wstępna w zakresie wprowadzania otwarcia gry u dzieci w wieku 7 lat.

 

Część wstępna:

 

  • adaptacja dzieci z piłką (w dowolnej przestrzeni- prowadzenie piłki → wykonywanie poznanych zwodów). Czas: 5 min;
  • berek – otwarcie gry – złapana osoba w jednym z bocznych pól, ma za zadanie wybiec do ustawionego pachołka koloru niebieskiego i ustawić się w pozycji otwartej → otrzymuje podanie od trenera → wykonuje slalom pomiędzy pachołkami pomarańczowymi, pamiętając o zasadzie: prowadzi noga dalsza od pachołka → wykonuje podanie do trenera po drugiej stronie i wraca do zabawy. Czas: 10 min.

 

 

Więcej informacji zawiera artykuł „Otwarcie gry według Lech Poznań Football Academy” opublikowany w nr 4/2015 (11) czasopisma „Asystent Trenera”.

 

Tutaj można zamówić czasopismo „Asystent Trenera”