- Treningi
- Ćwiczenia treningowe
- Dieta i odżywki
- Formacje i taktyki
- Kontuzje leczenie
- Psychologia
Paulina Kawalec karierę boiskową zakończyła w 2016 r. i od tego czasu pracuje w PZPN, współpracując z juniorskimi kadrami narodowymi. Początkowo pełniła funkcję asystentki Patrycji Jankowskiej, a obecnie samodzielnie prowadzi reprezentację Polski U15 kobiet. Pracę w kadrze łączyła też z pracą w tej samej kategorii wiekowej w Górniku Łęczna, lecz męskiej.
Sławomir Czarniecki, Koordynator Akademii Bayer 04 Leverkusen odpowiada na pytanie – w jakim wieku najczęściej można określić, na której pozycji zawodnik powinien występować, aby zaistnieć w profesjonalnym futbolu.
Zaprezentowany poniżej środek treningowy pochodzi z artykułu „Coerver® Coaching i rozwój fundamentalnych umiejętności gry” opublikowanego w nr 1/2022 (48) czasopisma „Asystent Trenera”.
W nr 6/2020 (41) Asystenta Trenera znajdziecie artykuł naszego stałego autora – Jakuba Śpiegowskiego pt. „Gra najlepszym nauczycielem”. Artykuł powstał na podstawie jego codziennej pracy w grupie wiekowej U11. Poniżej prezentujemy przykładową grę pochodzącą z tego właśnie artykułu.
Proces szkolenia rozpoczynający się od okresu naborów i składający się z trzech etapów, w trakcie których trenerzy podejmują decyzje dotyczące selekcji zawodników, to moment, w którym tworzy się reprezentacja regionu w kategorii skrzat. Daje ona tym samym początek każdej kolejnej kategorii.
W przeciągu kilku ostatnich lat w treningu najmłodszych, podczas zajęć i meczów czy turniejów utrwalił się trend, podczas którego wyniki schodzą na dalszy plan, nie są prowadzone tabele, a na zakończenie wszyscy są nagradzani jednakowo za zaangażowanie i wysiłek włożony w grę. Czy jednak da się uciec od wyniku i całkowicie odizolować go w codziennej rywalizacji?
Forma ścisła otwarta różni się tym od tradycyjnej formy ścisłej, że wymusza na zawodniku obserwację oraz podejmowanie decyzji. W tego typu ćwiczeniach ogranicza nas jedynie kreatywność. Poniżej przykład takiego ćwiczenia.
Zdarza się tak, że zastosowane ćwiczenie lub gra nie uwzględniają faz przejściowych. To bardzo duży błąd. Jednak wynika to z tego, że nie przewidziano zadania dla zawodnika po odbiorze piłki. Przykłady takich aktywności jest sporo. Najpopularniejszymi są pojedynki lub popularne ronda. Na czym to polega?
UEFA precyzuje, dlaczego warto wybrać futsal jako uzupełnienie i wsparcie procesu szkolenia w piłce nożnej. Poniżej 10 punktów wskazanych przez tę organizację.
Poniższy środek treningowy pochodzi z artykułu „Szkolenie w grupach, w których występują znaczne różnice potencjału motorycznego i poziomu techniki”, opublikowanego w wydaniu specjalnym „Asystent Trenera Dzieci i Młodzieży 3”. Autorem jest Michał Pujdak, trener UEFA A oraz FA Advance Youth Award pracujący w Grimsby Town.