To ćwiczenie bazuje na współzawodnictwie i wciągającej grze polegającej na prowadzeniu piłki, w której pracujemy nas szybkością. Element ten może byś stosowany do wygrywania pojedynków szybkościowych w sytuacjach z piłką i bez piłki. Aspekt techniczny ćwiczenia opiera się na dobrym prowadzeniu piłki, umiejętności panowania nad nią.
{jcomments on}
Organizacja i przebieg
- Wyznaczamy pachołkami lub innymi znacznikami kwadrat o boku 4 m.
- 2 zawodników zaczyna naprzeciwko siebie, na dwóch przeciwległych bokach kwadratu. Jeden z nich ma piłkę.
- Zadaniem zawodnika z piłką jest uciec od zawodnika bez piłki.
- Obaj gracze mogą poruszać się tylko na zewnątrz kwadratu i tylko w tym samym kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie do tego ruchu).
- Modyfikacją może być zasada, że każdy gracz podczas 1 rundy może 1 raz zmienić kierunek biegu.
- Jeśli zawodnik bez piłki dogoni gracza z piłką to zdobywa punkt i zamieniają się rolami. Każdy zawodnik liczy swoje punkty.
- Opierając się na tej samej koncepcji, ćwiczenie można wykonywać wokół wyznaczonego trójkąta. Dzięki temu zmieni się rodzaju ruchu (zmiana kierunku biegu pod innym kątem), który będą wykonywać gracze.
- Inną modyfikacją ćwiczenia jest dodanie drugiej piłki. Teraz obaj zawodnicy prowadzą piłkę podczas pojedynku szybkościowego.
Czas trwania ćwiczenia:
- Wykonujemy 4 – 6 pojedynczych rund. Każda z nich trwa do momentu złapania gracza przez drugiego, ale max. 6 s.
- Przerwa pomiędzy rundami to 1 min. Wypoczynek aktywny, czyli, np. żonglerka lub zabawa z piłką.
- Ćwiczenie składa się z 1 lub 2 serii (w każdej 4-6 rund). Pomiędzy seriami jest 4 min odpoczynku.
- Graczy należy zachęcać do pracy na 100% możliwości, czyli na tętnie powyżej 180 (bpm).
Modyfikacje:
- Różny kształt i wielkość wyznaczonego pola: kwadrat, trójkąt, koło.
- Turniej, czyli zmiana przeciwnika po każdej rundzie.
- Zmiana pozycji startowych: bliżej lub dalej siebie.