To ćwiczenie bazuje na współzawodnictwie i wciągającej grze polegającej na prowadzeniu piłki, w której pracujemy nas szybkością. Element ten może byś stosowany do wygrywania pojedynków szybkościowych w sytuacjach z piłką i bez piłki. Aspekt techniczny ćwiczenia opiera się na dobrym prowadzeniu piłki, umiejętności panowania nad nią.

{jcomments on}

 

Organizacja i przebieg

  • Wyznaczamy pachołkami lub innymi znacznikami kwadrat o boku 4 m.
  • 2 zawodników zaczyna naprzeciwko siebie, na dwóch przeciwległych bokach kwadratu. Jeden z nich ma piłkę.
  • Zadaniem zawodnika z piłką jest uciec od zawodnika bez piłki.
  • Obaj gracze mogą poruszać się tylko na zewnątrz kwadratu i tylko w tym samym kierunku (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie do tego ruchu).
  • Modyfikacją może być zasada, że każdy gracz podczas 1 rundy może 1 raz zmienić kierunek biegu.
  • Jeśli zawodnik bez piłki dogoni gracza z piłką to zdobywa punkt i zamieniają się rolami. Każdy zawodnik liczy swoje punkty.

 

 

  • Opierając się na tej samej koncepcji, ćwiczenie można wykonywać wokół wyznaczonego trójkąta. Dzięki temu zmieni się rodzaju ruchu (zmiana kierunku biegu pod innym kątem), który będą wykonywać gracze.

 

 

  • Inną modyfikacją ćwiczenia jest dodanie drugiej piłki. Teraz obaj zawodnicy prowadzą piłkę podczas pojedynku szybkościowego.

 

Czas trwania ćwiczenia:

  • Wykonujemy 4 – 6 pojedynczych rund. Każda z nich trwa do momentu złapania gracza przez drugiego, ale max. 6 s.
  • Przerwa pomiędzy rundami to 1 min. Wypoczynek aktywny, czyli, np. żonglerka lub zabawa z piłką.
  • Ćwiczenie składa się z 1 lub 2 serii (w każdej 4-6 rund). Pomiędzy seriami jest 4 min odpoczynku.
  • Graczy należy zachęcać do pracy na 100% możliwości, czyli na tętnie powyżej 180 (bpm).

 

Modyfikacje:

  • Różny kształt i wielkość wyznaczonego pola: kwadrat, trójkąt, koło.
  • Turniej, czyli zmiana przeciwnika po każdej rundzie.
  • Zmiana pozycji startowych: bliżej lub dalej siebie.