Tym razem proponujemy zabawną rozgrzewkę, w której zawodnicy pracują nad przyspieszeniem i szybkością reakcji, która może się przydać w warunkach meczowych.{jcomments on}
Organizacja i przebieg
- Na początku zawodnicy dobierają się lub są dobierani w pary, ustawiają się w odległości ok. 1 metra od siebie. Ręce mają trzymać wzdłuż tułowia.
- Po zewnętrznej stronie każdego z zawodników ustawiony jest pachołek treningowy w odległości 2–3 metrów.
- Przed zawodnikami staje trener ustawiony twarzą do nich.
Rysunek 1.
- Jest to prosta gra w berka.
- Jeden z zawodników zostaje oznaczony kolorem niebieskim, a drugi czerwonym. Oczywiście oznaczenia mogą być dowolnie, wszystko zależy od inwencji trenera.
- Na hasło wypowiedziane przez trenera, przykładowo: „niebieski”, zawodnik oznaczony tym kolorem ma za zadanie dotknąć swojego partnera, zanim ten dotknie swojego pachołka. Czyli na hasło „niebieski”, zawodnik czerwony startuje do swojego pachołka, a zawodnik niebieski usiłuje go dotknąć, zanim tamten dotknie pachołka.
- Jeżeli zawodnik czerwony dotknie pachołka zanim zostanie dotknięty przez zawodnika niebieskiego to zdobywa punkt. Analogicznie, jeżeli niebieski dotknie czerwonego wcześniej, to on zdobywa punkt.
Rysunek 2.
- Oczywiście, jeżeli trener wypowie hasło „czerwony” sytuacja odwraca się.
Rysunek 3.
- Kluczowe w tej zabawie jest to, aby zmieniać kolejność haseł, żeby zawodnicy nie mogli spodziewać się, który kolor zostanie wypowiedziany. Można dla zmylenia graczy wprowadzić inny kolor, którego się nie spodziewają i nie będą wiedzieli jak zareagować np. zielony. Można również wskazać ręką kierunek, a wywołać hasło dla drugiego kierunku.
- Zabawę można przeprowadzać jednocześnie dla całej drużyny. Oczywiście liczba biorących w niej udział graczy musi być parzysta. W tym celu stawia się ich w 2 liniach.
Rysunek 4.
- Trener wypowiada hasło i wszyscy reagują w tym samym czasie.
- Dzięki temu rozgrzewka staje się jeszcze zabawniejsza, bo jeśli któryś z zawodników popełni błąd, bo prawdopodobne jest, że gracz ustawiony za nim zasugeruje się jego pomyłką i również wystartuje w złym kierunku.
Modyfikacja
- Można dodać więcej ruchu w tej zabawie. W tym celu pierwsza para najpierw wykonuje 10 metrowy start w kierunku trenera .
- W momencie, gdy znajdują się już w linii pachołków trener wypowiada hasło i wtedy ma miejsce zabawa opisana wcześniej.
Rysunek 5.
Cele
Jest to forma dynamicznej zabawy na bazie współzawodnictwa, z której zawodnicy będą mieli mnóstwo frajdy, a przy okazji będą pracować nad przemieszczaniem się, szybkim myśleniem i reakcją oraz komunikacją.
Tekst opracowany na podstawie materiałów uzyskanych z www.wordlclasscoaching.com