To jest doskonała gra doskonaląca utrzymywanie się przy piłce. Inną, bardzo cenną korzyścią opisanej gry jest nauka szybkiego przechodzenia z ataku do obrony i odwrotnie. Dodatkowym jej atutem jest bardzo szybkie tempo, w którym drużyny rywalizują.

{jcomments on}

Organizacja gry

  • Wyznacz plac gry o wymiarach 40x40 m.
  • Jeżeli przeprowadzasz tę małą grę dla zawodników o większych umiejętnościach możesz zmniejszyć rozmiary boiska do wymiarów 30x30 m.
  • Podziel wyznaczony teren na 4 mniejsze kwadraty (w pierwszym przypadku o wymiarach 20x20 m, a w drugim 15x15 m).
  • Grę możesz przeprowadzić dla 20 lub 16 zawodników. Jeśli w grze uczestniczy 20 zawodników, to w każdym kwadracie miejsce zajmuje pięcioosobowa drużyna. W tym drugim przypadku, oczywiste jest, że drużyna będzie miała skład czteroosobowy.
  • Każda drużyna zakłada znaczniki innego koloru.


Przebieg gry

  • Rozpocznij od zagrania piłki do jednego z wyznaczonych kwadratów.
  • Zespół znajdujący się w tym kwadracie musi wymienić 5 podań zanim będzie mógł zagrać piłkę do kolejnego kwadratu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
  • Zespoły zajmujące 2 sąsiadujące kwadraty z tym, w którym znajduje się piłka wysyłają po jednym zawodniku do obrony.
  • Jeżeli któryś z obrońców przejmie piłkę musi zagrać ją do swojego kwadratu i wrócić do niego, aby tam wykonać 5 podań.
  • Jeżeli drużynie posiadającej piłkę uda się wymienić 5 podań zagrywa ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara do następnego kwadratu, w którym sytuacja powtarza się.
  • Jeżeli drużynie uda się przekazać piłkę do następnego kwadratu, następnym razem po otrzymaniu piłki musi wykonać o jedno podanie więcej, aby móc znów odegrać piłkę dalej.
  • Wygrywa zespół, który dojdzie jako pierwszy do 10 podań.

 


Rysunek.

  • Na powyższej grafice piłkę posiada zespół w białych koszulkach. Po jednym zawodniku z zespołów w koszulkach czerwonych i granatowych wbiega i stara się przejąć piłkę, aby zagrać ją do swojej drużyny.
  • Jeśli zespół w koszulkach białych wymieni wymaganą liczbę podań to zagrywa piłkę do drużyny w granatowych koszulkach i wysyła tam od razu swojego jednego obrońcę. W tym samym momencie zespół w biało-czarnych koszulkach również wysyła swojego jednego zawodnika.
  • Miej na uwadze fakt, że gra jest przeprowadzana w bardzo szybkim tempie i może być chaotyczna.


Cele treningowe

  • Pracuj z każdą drużyną nad podejmowaniem właściwych decyzji, aby jak najdłużej utrzymywała się przy piłce.
  • Zespoły muszą również uczyć przewidywania nadchodzącego pressingu zakładanego przez przeciwnika i jak sobie z nim najlepiej poradzić poprzez przeniesienie ciężaru gry jak najdalej od miejsc, w których może pojawić się zawodnik przeciwnika.